כאשר ישנו חשד לגבי הפרה אפשרית של רגולציה או מדיניות פנימית, הדבר הנכון לעשות, הוא להעלות את השאלה או החשד שלך בפני האנשים הרלוונטיים. 

 ניתן להשתמש בקישורים הבאים לדיווח ל-Compliance Hotline:

פורטל הדיווחים של ה Compliance Hotline 

 

התנהלות בלתי הולמת בתחום האתיקה העסקית כגון: ניגוד אינטרסים, שחיתות לרבות תשלום שוחד או תשלומי סיוע, תרומות לא אתיות, מתנות ובידור לשותפים עסקיים, פקידי ציבור או אנשי מקצוע בתחום הבריאות, שניתנו על ידי עובדי נובו נורדיסק או צדדים שלישיים הפועלים מטעם נובו נורדיסק, הפרות של זכויות אדם או הגנה על פרטיות ומידע אישי.

נושאים חשבונאיים והונאה, כגון גניבה ומעילה בנכסים וכספים של נובו נורדיסק, הונאת ספקים, קבלת שוחד (kickback), מניפולציות חשבונאיות, הפרות בבקרת חשבונאות פנימית ובענייני ביקורת. 

התנהלות בלתי הולמת בנושא איכות המשפיעה על תהליכים הקשורים לGxP- שאינם מנוהלים במערכת ניהול האיכות הרגילה. 

הפרות בתחום ההגבלים עסקיים או בתחום חקיקת סחר הוגן, שעשויות להיות קשורות לשימוש לרעה בעמדה דומיננטית בשוק. 

הפרות של חקיקה סביבתית, כגון סילוק בלתי חוקי של פסולת.

התנהגות בלתי הולמת של Novo Nordisk Way לרבות יחס לא הוגן חמור לעובד יחיד או התנהגות בלתי הולמת נרחבת יותר מצד ההנהלה.

ניתן גם לדווח על התנהגות בלתי הולמת חמורה הקשורה בריגול, חבלה, הפרות אבטחת מידע והפרות אחרות הקשורות לעבירות חמורות או עניינים חמורים אחרים.

מקרים פרטניים הנוגעים ליחס בלתי הוגן לעובד יחיד, יטופלו ברוב המקרים על ידי נציב תלונות ציבור המצוי מחוץ לתהליך החקירה ולמערכת חושפי השחיתויות. ניתן לדווח על מקרים לנציב תלונות הציבור באמצעות קישור זה: נציב תלונות הציבור (לעובדי נובו נורדיסק בלבד).

בכל פעם שעולה חשד להתנהגות בלתי הולמת, אנו מעודדים אותך לדווח על כך. עם זאת, אסור להשתמש במערכת הדיווח כדי להעלות האשמות שווא או להפיץ שמועות לא מבוססות.

חששות לגבי, אך לא רק, מחלוקות עם עמיתים או תלונות פרקטיות (תקלות בציוד, סביבת משרד, בעיות בחגים) או נושאים אחרים המכוסים בהסכמים קיבוציים עם איגודי עובדים, או תלונות אחרות לגבי עישון או קודי לבוש לדוגמה, לא ידווחו ל Compliance Hotline.


בנוסף, נא שים לב שאין להשתמש ב Compliance Hotline-של נובו נורדיסק לדיווחים בנוגע לתלונות על מוצרים, מוצרים מזויפים או תופעות לוואי. ניתן לדווח על בעיות אלה באמצעות הקישורים הבאים: 

דווח על תופעת לוואי

דווח על תלונה על מוצר

כיצד לדווח על החשש שלך
ניתן לדווח על חשש ל Compliance Hotline בטלפון או באינטרנט. עבור שתי האפשרויות, אנא לחץ על הקישור למטה לדיווח והכוונה נוספת.

ניתן להשתמש בקישורים הבאים לדיווח לCompliance Hotline:

פורטל הדיווחים של ה Compliance Hotline 

אם קיימת העדפה לדווח פנים מול פנים, ניתן לדווח למנהל הישיר שלך או על ידי יצירת קשר עם המחלקה המשפטית המקומית. ניתן גם לציין את בקשתך לפגישה פיזית באמצעות הטלפון או האינטרנט, מבלי לספק פרטים נוספים על החשש שלך.

ניתן לבחור בין אפשרויות שפה מרובות והוראות להתקשרות. מספרי הטלפון מופיעים באתר.

נא לשים לב שכאשר מדווחים על מקרה באמצעות הטלפון, ניתן לצפות לזמן המתנה קצר לפני שנציג יהיה זמין לקבל את שיחתכם.

קבלת הדוח שלך תאושר בתוך 7 ימים מיום הדיווח שלך.

כאשר מדווחים על מקרה מקבלים מספר גישה ומתבקשים ליצור סיסמה. כך ניתן לתקשר עם צוות מוקד הציות באופן אנונימי.

אנו מעודדים אותך לעקוב אחר הדיווח שלך כדי לאמת את הדיווח, לבדוק את סטטוס הדיווח שלך, לספק מידע נוסף או לבדוק אם יש לנו שאלות נוספות כדי לחקור טוב יותר את הדיווח שלך.

אנו נספק משוב על הדוח שלך תוך פרק זמן סביר, באופן כללי, שלא יעלה על 3 חודשים.

אם הינך מתגורר באיחוד האירופי, תוכל - במקום הדיווח לנובו נורדיסק - לדווח על חשש לערוץ הדיווח החיצוני המקומי הזמין במדינה שלך. ערוץ הדיווח החיצוני מנוהל על ידי רשות מוסמכת במדינתך המתירה דיווח, בדומה לדיווח הפנימי לנובו נורדיסק, באמצעות טלפון, כתב או פגישה פיזית.

למידע על איזו רשות מוסמכת מנהלת את ערוץ הדיווח החיצוני, תופנה לדף האינטרנט של  Compliance Hotline של נובו נורדיסק של מדינתך, ראה סעיף על זכויות וחובות דיווח מקומיים מטה. בדנמרק, ערוץ הדיווח החיצוני של חושפי שחיתויות הוא הסוכנות הדנית להגנת מידע.

אנו מעודדים אותך לדווח תחילה על חששותייך לנובו נורדיסק.

בעת דיווח על מקרה, הוא יתקבל על ידי מזכירות ועדת הביקורת המפוקחת על ידי ועדת הביקורת, שהיא חלק מדירקטוריון נובו נורדיסק.

עבור דיווחים בנושא של תהליך החקירה והגדרת חושפי שחיתויות, וכאשר חקירה מוערכת כהכרחית, החקירה תחל, לרבות הקמת צוות החקירה הרלוונטי.

תהליך החקירה מפורט להלן.

נובו נורדיסק לא תאפשר אפליה או פעולות תגמול כלפי האנשים המדווחים או אנשים וחברות המסייעים בביצוע הדיווח אשר בתום לב כותבים דיווח, או אנשים המשתתפים בחקירה. פעולת תגמול מתרחשת כאשר ננקטת פעולה שלילית או איום אמין של פעולה שלילית נגד עובד אשר בתום לב מדווח או משתתף בחקירה רק בגלל, שהוא או היא עשו זאת.

דוגמאות לפעולות תגמול כוללות, בין היתר:

  • צעדים משמעתיים נגד עובד מדווח
  • שלילת קידום לעובד מדווח
  • מתן הערכת ביצועים נמוכה של עובד מדווח
  • מניעה או ניסיון למנוע מאנשים לבצע דיווח
  • ביטול רישיון או היתר
  • הוספה לרשימה שחורה

נוהל זה אינו אוסר על פעולות שליליות שננקטות נגד עובדים מסיבות לגיטימיות שאינן פעולת תגמול, גם אם אותו עובד עוסק בפעילות מוגנת, כל עוד הפעולה השלילית אינה קשורה ישירות לדיווח או להשתתפות בחקירה .

בין אם תמסור את שמך ובין אם תבחר להישאר בעילום שם, נובו נורדיסק תבטיח את הגנתך במידת האפשר ושזהותך לא תיחשף.

אם תבחר להזדהות, זה יגביר את היכולת שלנו לחקור את הדיווח ולשמור על קשר לקבלת מידע נוסף, לספק לך משוב במהלך החקירה ולהגן עליך מפני פעולת תגמול פוטנציאלית. 

שמך וזהותך יישמרו בסודיות ובאופן כללי לא ישותפו עם אנשים מחוץ לצוות החקירה. אם יהיה צורך בשיתוף זהותך תחת הנסיבות, אנו נבקש את הסכמתך לעשות זאת, אלא אם כן מותר במפורש לא לערב אותך.

צוות החקירה עובד תחת חובות סודיות והוא מאומן לשמור על דיווחי חושפי שחיתויות ומידע חקירתי. 

אם הינך מתגורר באיחוד האירופי, מידע על זכויות וחובות ספציפיות על פי החוק הלאומי במדינתך, בקר בדף האינטרנט של מוקד תאימות של נובו נורדיסק של מדינתך.

דיווחים המתקבלים דרך הCompliance Hotline עשויים לכלול מידע אישי. נובו נורדיסק תעבד נתונים אישיים בהתאם לכללי הגנת הפרטיות הרלוונטיים.